Ogólne wskazówki do suplementacji

Wskazówki dotyczące łaczenia / niełączenia suplementów FORMEDS



- Niekorzystnie jest łaczyć różne składniki mineralne zwłaszcza wapń (F-CALCIUM D3) z żelazem (F-FERR C) magnezem (F-MAG B6), czy cynkiem (F-ZINC), ze względu na konkurencyjność przy wchłanianiu. Wystarczy spożyć je przy dwóch oddzielnych posiłkach.

- Wapń można łaczyć z witaminą c (F-VIT C 1000), kolagenem (F-COLLAGEN FLEX) lub większą dawką witaminy D (F-VIT D 1000/2000/4000).

- Najczęściej stosowanym i najkorzystniejszym połączeniem jest wit. K2 i D3. Bardzo często klienci łączą je również z witaminą C.

- Rekomenduje się łączyć witaminę c (F-VIT C 1000) z owocowym sokiem lub koktajlem dla uzupełnienia bioflawonoidów, które potęgują wykorzystanie i przedłużają czas półtrwania tej witaminy w organizmie. Z tego też względu sprzyjające będzie łaczenie wit. C (F-VIT C 1000) z luteiną (F-LUTEIN), resweratrolem (F-RESVERATROL), diosminą (F-DIOSMIN) lub czystkiem (F-CISTUS), które są bogatym źródłem polifenoli. Można też z tego względu łączyć ją ze sproszkowanym sokiem owocowym (F-FRUITS).

- F-VIT MULTI, F-CHLORELLA, F-SPIRULINA czy F-GREEN BARLEY najlepiej spożywać oddzielnie - preparaty te są bardzo bogate w wiele witamin i składników mineralnych, a możliwości wykorzystania i wchłonięcia tak wielu związków w jednym posiłku są ograniczone. Korzystnie jest łaczyć je z sokiem lub koktajlem owocowym, zwłaszcza algi czy zielony jęczmień – ze względu na bardzo specyficzny smak.

- Nie zaleca się też łączyć wit. K2 (F-VIT K2 MK-7) z magnezem (F-MAG B6), czy wapniem (F-CALCIUM D3) gdyż mają one odczyn zasadowy, a badania pokazują, że wit K2 może słabiej się wchłaniać właśnie w środowisku zasadowym.

- Wit. B12 (F-VIT B12) najlepiej spożywać samodzielnie, gdyż metylokobalamina wchłania się już przez błony śluzowe metodą dyfuzji biernej w około 1-5%. Badania potwierdzają, że suplementacja wysokimi dawkami metylokobalaminy wykazuje podobną skuteczność do zastrzyków z wit.B12. Witaminy B12 nie należy też łaczyć z witaminą C, gdyż może pogarszać jej wchłanianie.

- Korzystne jest połaczenie chromu (F-CHROMUIM 200) z witaminą B3 (F-VIT B3) czy innymi witaminami z grupy B, gdyż poprawiają one wchłanialność tego pierwiastka.

- Wchłanianie witaminy B3 (F-VIT B3) poprawia też chrom (F-CHROMUIM 200), inne witaminy z grupy B czy witamina C (F- VIT C 1000).

- Należy pamiętać, że przy spożywaniu dużych ilości witaminy B12, należy mieć na uwadze odpowiednią podaż kwasu foliowego (w diecie lub w supementach), i na odwrót, gdyż suplemntacja jednej z nich może maskować niedobory tej drugiej.

 

 
do góry
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl